31. mar. 2014

Farvel Facebook

Jeg har nedlagt min Facebook Profil.

Det har rumsteret i baghovedet på mig siden jeg læste en artikel af Knud Romer(LINK).
For et stykke tid siden læste jeg denne illustration på heltnormalt.dk
Jeg indså  at jeg taber tid på at gå på facebook,  hvis jeg  er på facebook  i arbejdstiden skal jeg jo arbejde på et andet tidspunkt , hvor jeg kunne være sammen med mine nærmeste. Min vurdering er at jeg ikke får noget socialt ud af at være på facebook, og heller ikke noget praktisk. Facebook gør ikke min hverdag nemmere , som for eksempel netbank. Det må jo være derfor vi bruger computere, de gør ting muligt som ikke var muligt for, de gør ting nemmere. Det tror jeg bare ikke Facebook gør for mig.
 Så nu er min facebook-profilen deaktiveret. om 14 dage bliver den slettet. Så må vi se om jeg har genaktiveret den inden de 14 dage er gået.

Her et en vejledning :Permanently-Delete-a-Facebook-Account Tutorial
Her er et direkte link:DELETE FACEBOOK ACCOUNT DIRECT LINK


Da jeg kom til at tænke på at man kun skal være på en social tjeneste hvis det er en fordel på den ene eller anden måde, og ikke bare en tidsrøver, lukkede jeg også min Twitter konto og min Linked in konto.
Jeg har beholdt min google konto fordi jeg bruger deres tjenester. så dem synes jeg gør det nemmere... endnu.