3. jan. 2011

Bøger 2010

Jeg satte mig for at få læst nogle flere bøger her i 2010, især efter jeg læste Stephen Kings "On Writing", Han fortæller at han læser 70 til 80 bøger om året. Det kan jeg da også, tænkte jeg. Jeg nåede ca 52 det er jeg nu gost tilfreds med. Jeg tror næste det er flere 'voksen' bøger end jeg har læst før 2010.
Det har givet mig nogle dejlige læse oplevelser. Når mine øjne glider hen over listen står de følgende titler ud .
Per Petterson   " I Kølvandet"
Stephen King   "On Writing"
Raymond Carver   " Elephant " 
Martin A. Hansen   " Løgneren "
Roberto Bolaño    "De Vilde Detektiver"

Men faktisk har de alle været gode at læse, måske lige med undtagelse af
Knut Hamsun   "Sult"
Den var gudsjammerlig kedelig og afsporede mit 70 bøgers projekt fuldstændig, men måske var 'SULT' så dårlig en læseoplevelse at den i sig selv var ret lærerig. Den står i hvert fald også ud.
Men her er hele listen, måske som lidt inspiration.

God læselyst 2011, Det har jeg!

  1. Helle Helle    "Rødby-Puttgarden"    
  2. Per Petterson   " I Kølvandet"
  3. Per Petterson    "Månen over Porten "
  4. Chuck Palahniuk    "Survivor" 
  5. Chuck Palahniuk    "Choke" 
  6. Chuck Palahniuk     "Fight Club"
  7. Chuck Palahniuk    "Lullaby"
  8. Knud Romer    "Den som blinker er bange for døden"
  9. Søren Kierkegaard   " In Vino Veritas "
  10. Reif Larsen  " Udvalgte Værker af T.S. Pivet "
  11. David Favrholdt  " Filosoffen Niels Bohr"
  12. Stephen King   "On Writing"
  13. Jonathan Safran Foer   " Utroligt højt og tæt på "
  14. Erland Loe   " Dobbler "
  15. Raymond Carver   " Elephant " 
  16. Per Petterson  "Jeg Forbander tidens flod."
  17. Per Petterson  " Ud og Stjæle heste "
  18. I. P : Jacobsen    "Niels Lyhne" 
  19. Walter Murch  "In the blink of an eye"   
  20. Ebbbe Sadolin    "Vandringer i København"
  21. Carl Grimberg  "Grimbergs Verdenshistorie Bind 2, Medere Persere og Grækere"  
  22. Matin Amis "Dead Babies "  
  23. Peter Høeg  " Den Stille Pige "
  24. Martin A. Hansen   " Løgneren "
  25. Karen Blixen    "Vinter Eventyr"
  26. Bill Peet " An Autobiografi "
  27. Gao Xingjian  " Et Ensomt Menneskes Bibel"  
  28. Vladimir Sorokin    "En Opritjniks dag "
  29. H C Branner   " Legetøj" 
  30. Raidar Jönsson    "Mit Liv Som Hund"
  31. Jens Blendstrup    "Gud Taler Ud"
  32. Jan Sonnegaard    "Radiator"
  33. Peter Høeg    "Kvinden og Aben"   
  34. Nick Hornby   Fodbold Feber 
  35. Michel Houellebecq   "Udvidelse af Kampzonen"
  36. Mark Haddon    "Den Mystiske Sag om Hunden I Natten"
  37. Hans-Ulrich Treichel   "Den Bortkomne"
  38. Jack Kerouac    "Vejene"      
  39. Nick Cave    "Bunny Monroes Død"
  40. Per Petterson    "Til Sibirien"  
  41. Milan Kundera    "Udødeligheden"
  42. Knut Hamsun   "Sult"
  43. Erland Loe   " Kvinden Flytter Ind"
  44. Milan Kundera   "Uvidenheden"  
  45. Per Petterson    "Ekkoland"   
  46. George Orwell    "Kammerat Napoleon"
  47. Børge Ring    "Børge Ring"
  48. Peter Høeg   " Forestillin om det 20 Århundrede "
  49. Michael Ende    "Momo"  
  50. Kurt Vonnegut  "Tidsskælv"
  51. Roberto Bolaño    "De Vilde Detektiver" 
  52. Ernest Hemingway   " Fiesta:the Sun also rises "
  53. Stephen King    "Dance Macabre"